Jedno propršené dopoledne jsme se rozhodli a domluvili, že si v MŠ sami uvaříme polévku. Protože se ví, že si vše lépe pamatujeme tím, když si to sami prožijeme, nechaly jsme děti přemýšlet a mluvit o tom, co asi maminka k takové polévce vše potřebuje :-).
Začalo to jmenováním a popisem různých druhů zeleniny, přinášením různých ingrediencí, nádobí a pomůcek na vaření. Po té si děti dle této společné sbírky všeho možného namalovaly recept, umyly si ruce a daly se do práce. Děti si vyzkoušely škrábání a čištění zeleniny, na prkénku zeleninu krájely, přidávaly bylinky, sůl, vodu a různé ingredience.
Zkoušely jsme je navézt k pohádce "Jak pejsek s kočičkou vařili dort" a naváděly jsme je, ať do polévky přidají něco dobrého, třeba bonbony, čokoládu nebo myšku nebo syreček...Nedaly se.
Taky jsme stihli počítat brambory a mrkev, porovnávat větší a menší hrnce, delší a kratší díly zeleniny. Děti během této aktivity zapojily všechny vněmy zrak, sluch, hmat, chuť i čich. Zalepil se jeden prstík. Když bylo vše hotovo společně jsme zamíchali a dali na plotnu. Výsledkem byly spokojené děti a voňavá a moc dobrá zeleninová polévka.